marți, 14 octombrie 2008

Combatem inundaţiile cu mocasinii

Când se mai supără Dumnezeu pe noi şi ne mai trimite câte un potop, să ne amintească faptul că suntem efemeri pe acest pământ, taman atunci mai marii politichiei din România se afişează printre amărâţii care-şi plâng neputinţa-n pumni.

Dă bine la imaginea pre-electorală! Chiar dacă unii dintre primarii sau prefecţii ale căror localităţi sunt afectate de intemperii mişună printre sărmanii care şi-au pierdut şi ultima brumă de avere, încercând să mai salveze ceva, îi priveam cu stupoare pe politicieni încălţaţi în mocasini de mii de lei noi care poartă discuţii principialiste cu oamenii.

Pe de altă parte, mă uitam cu mândrie la bravii noştri jandarmi care s-au aruncat în vâltoarea viiturilor pentru a salva oameni şi animale sau la minunaţii piloţi-miliari, ale căror elicoptere erau înnămolite la greu în încercarea de a mai salva ceva, şi-mi dădeau lacrimile la propriu.

Apoi, imaginile cu politicienii scrobiţi, din păcate de rând înalt, transformau lacrimile într-o uscăciune a furiei când aceştia reinventau cercul şi vindeau dreptunghiuri sinistraţilor. Ne pricepem de minune la populism, la haine scumpe, la replici acide, însă n-am pune mâna pe un sac cu nisip să astupăm breşele făcute în diguri.

Propunem sărmanilor care dorm sub cerul liber să-şi facă hoteluri dacă nu le convine situaţia sau dăm uneori neputincios din umeri când ni se noroiesc mocasinii ori înfulecăm brânză cu pâine şi vorbim de cele sfinte sau de echipe de fotbal. Să nu înţelegeţi greşit.

Sunt şi politicieni din rândul senatorilor sau deputaţilor care nu se fac de porc, ducându-se la inundaţie cu „gipanu'”. Sunt chiar oameni care au muncit cot la cot cu sărmanii ale căror căsuţe din chirpici erau luate de vâltorile râurilor ieşite din matcă.

Am ucis pădurile, am furat ce s-a putut, am plătit cupa cu pământ de excavaţie cu câte 1200 de RON (incredibil dar adevărat!), ne-am ferit de îmbunătăţirile funciare dar am cerut voturile românilor!

Dragi români, dacă politicienii au intrat în noroaiele voastre pline de sudoare şi sânge cu pantofii de lux, sau v-au invitat să vă construiţi singuri hoteluri, vă propun să-i călcaţi şi domniile dumneavoastră pe bătăturile dureroase (voturile adică... ) cu cizmele voastre de zi cu zi.

„Dintre pentru dintre, cumetre!”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți ceva de comentat? Foarte bine, scrieți, că d-aia sunt tastaturile la prețuri bune pe piață.