joi, 30 iulie 2009

Un Golf 2 i-a potolit lui Cristi setea de adrenalină




VITEZĂ. Cristian George Iancu, de 29 de ani, proprietarul unui magazin din București și membru al clubului Shine Runner Racing, este fan al curselor de raliu. Din acest motiv, tânărul a dat BMW-ul 525 E34, cu tracțiune spate, pe un Volkswagen Golf 2 de 1.600 cmc, simplu aspirat, tracțiune față. De anul trecut, din octombrie, Cristian a devenit participant în cursele RallyCross, clasa 1.600.

Ionel Văduva

Ionel Văduva: Spune-ne, te rugăm, câteva cuvinte despre tine și despre pasiunea ta pentru automobilism.
Cristian George Iancu: Începuturile sunt de lăudat. Am pornit cu un Opel Kadett 1.200, vechi, nepreparat. Apoi am devenit pasionat de motoarele producătorului german BMW și, până nu demult, chiar am fost posesorul unui 525 E34. Însă, din cauza situaţiei actuale de pe străzi, chiar dacă mașina îmi „intrase în sânge“, a trebuit să mă despart de ea. Am optat pentru cursele legale, de RallyCross, și am achiziționat acest Volkswagen Golf 2, din 1987, cu doar 300 de euro, pentru a-mi potoli nevoia de adrenalină. Particip cu el la competițiile din clasa 1.600. În Shine Runner Racing am ajuns prin Șparly, președintele clubului, și sunt membru cu o vechime de aproape trei luni.
u: Care a fost prima ta participare la o cursă și ce premiu ai câștigat?
w: Prima mea participare la o cursă a fost anul trecut, în octombrie, la Piteşti. A fost o manşă de Rally Cross, la care am ieșit pe locul II, din prima participare. Și anul acesta trebuia să particip la o altă cursă din Campionatul Național de Raliuri, însă n-am avut maşina gata.
Cursele la care particip sunt o combinaţie între drumuri asfaltate şi macadam, majoritatea traseelor fiind însă de macadam.
u: Să trecem în revistă, pe scurt, detaliile tehnice ale bolidului la volanul căruia ai venit.
w: Este vorba de un Volkswagen Golf 2, pe benzină, 1.600 cmc, simplu aspirat. N-am putut să-i motez Turbo pentru că aș fi sărit la altă clasă. Este o maşină cu Roll Cage interior, cu sistemele de siguranţă omologate, cu heblu de curent (întrerupător general) în caz că ne răsturnăm și suspensii mai dure, Bilstein, de 300 de euro. Rollcage-ul este custom made și am dat pe el aproape 700 de lei, nefiind însă omologat ca la cursele de VTM. Jantele sunt normale, de aliaj, cele mai ieftine. După fiecare cursă spargem câte două trei jante şi nu ne permitem să achiziţionăm produse foarte scumpe.
U: Ce ne poți spune despre clubul al cărui membru ești.
W: Este un club OK, băieții de gașcă, și zic că vom face treabă bună. Shine este o combinație între proprietari cu mașini de stradă și mașini de rally. Încercăm să atragem cât mai mulți membri și cât mai multe și mai diversificate mașini. Avem și prieteni și rivali în celelalte cluburi bucureștene.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți ceva de comentat? Foarte bine, scrieți, că d-aia sunt tastaturile la prețuri bune pe piață.