vineri, 24 iulie 2009

Criza îi face pe români să ocolească service-urile auto



Managerii marilor unități de service din București și din țară constată o scădere, în medie, cu până la 30% a sectoarelor de reparații mecanice și de tinichigerie-vopsitorie, în perioada octombrie 2008 - februarie 2009

Ionel Văduva

Patronii de service-uri auto spun la unison că scăderea numărului de clienți este pusă pe seama orientării cheltuielilor către nevoile primare. De asemenea, diminuarea numărului de intrări este datorată și circulației auto „mai aerisite“, fără avarii cauzate de accidente. Cererea de acesorii și tuning s-a dimunat și ea, românii preferând mașini fără cotiere, proiectoare sau faruri cu xenon. Montarea de alarme auto și anvelope de sezon s-a păstrat oarecum la un nivel constant, românii dorind să fie în siguranță pe străzi. Surprinzător, afacerile cu spălătoriile auto sunt așii din mâna micilor afaceriști. Ei se orientează către instalațiile automatizate de spălare, fără cheltuieli mari cu angajații. Solicitările vin din partea românilor care au lucrat peste graniță și care doresc să-și investească câștigurile în țara natală.
București - mai puține accidente, mai puține reparații
Afirmația este susținută de numărul intrărilor în atelierele de service din București. Concret, în intervalul octombrie 2008 - februarie 2009, Nicolae Simion, directorul rețelei de service-uri auto Simpotrans din București, a constatat o reducere a timpului tehnologic alocat în medie pentru repararea unui autovehicul, față perioada similară dintre anii 2007-2008. Managerul pune situația actuală pe seama diminuării numărului avariilor. „Acesta poate fi efectul circulaţiei auto mai <> din ultima perioadă“, a declarat Nicolae Simion. La rândul său, Cristian Mitrea, directorul rețelei de service auto Dacoserv din București spune că, procentual, s-a înregistrat o scădere de 20-30% a sectorului de profil, atât a reparațiilor mecanice, cât şi la cele de tinichigerie – vopsitorie, motivul fiind același cu cel menționat de patronul Simpotrans. Cei de la servicii post-vânzare din cadrul BDT Cars spun că nivelul comenzilor de reparații pe dosare de daună, pe care le-au avut în perioada octombrie 2008 - februarie 2009, a scăzut în decembrie, după ce noiembrie a fost o lună de vârf.
Banat și Moldova - scăderi de 28%
Pentru același interval de timp, numărul de intrări în service-ul Auto Cardo din Timișoara a scăzut cu 28%. „Este vorba de numărul de intrări ce au ca scop efectuarea reviziilor şi reparaţiilor, atât în perioada de garanţie, cât şi de postgaranţie“, a precizat Liviu Slugan, managerul unității service bănățene. Nici în Iași situația nu este una prea roz, astfel că, potrivit celor spuse de Adrian Piroiu, de la service-ul Caremil, numărul de comenzi pentru reparatii au fost de 5692, în perioada octombrie 2008 - februarie 2009, față de 6427 de intrări, câte se înregistrau în intervalul similar dintre anii 2007 și 2008.
De criză, românii nu fac rabat la siguranță
Cererea de înlocuire a anvelopelor cu modele de sezon s-a menținut oarecum constantă. Este demonstrată astfel conştientizarea beneficiilor acestui serviciu în rândul clienţilor, spun patronii de service-uri auto. Schimbarea anvelopelor se efectuează datorită schimbării anotimpurilor, pentru clienţii care le au deja cumpărate, şi mai puţin pentru cei care doresc să achiziţioneze altele noi. Și instalarea sistemelor de alarmă s-a menţinut la un nivel constant, cel puțin la nivelul Bucureștiului.

AFACERE
Spălătoriile, salvarea „căpșunarilor“
Românii care au lucrat peste hotare se întorc în țară. Împreună cu ei vin și banii câștigați pe perioada șederii în străinătate. Potrivit spuselor lui Oscar Berardinelli, manager general pe zona Est-europeană a Beauty Car, producător de utilaje automatizate și consumabile pentru spălătorii auto, în România se constată o trecere rapidă de la spălătoriile de garaj, neprofitabile și cu mulți angajați, la spălătoriile automate, mai costisitoare. Potrivit datelor pe care le deține, la noi în țară, în ultimele șase luni, se constată o creștere a cererilor vânzărilor la toate produsele necesare unei spălătorii auto. Și asta pentru că, în România, proprietarii de mașini sunt obligați de poluarea deosebit de mare cu pulberi să-și spele automobilul în mod constant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți ceva de comentat? Foarte bine, scrieți, că d-aia sunt tastaturile la prețuri bune pe piață.