marți, 19 aprilie 2011

Sursa necunoscuta: Despre specimenul de semnatura preluat fara cunostinta de cauza de catre angajatii bancilor comerciale

   Un client a fost la (... a se citi o banca) pentru a face o donatie si, dupa ce a depus banii, pe langa cartea de identitate si chitanta care atesta suma depusa, i s-a cerut sa semneze digital pe un dispozitiv electronic amplasat pe ghiseu. Cand i-a cerut explicatii functionarei, i s-a spus ca acea semnatura se cere o singura data si va fi ulterior folosita in tranzactiile efectuate de acelasi client si, cel mai grav, CA INLOCUIESTE CARTEA DE IDENTITATE si ca astfel, ei (banca) nu vor mai face de fiecare data o copie xerox a cartii de identitate a clientului.
Au o practica foarte suspecta – te iau repede prin surprindere, nu ai timp sa te gandesti sau sa refuzi tranzactia pentru ca ei deja au inceput sa proceseze datele de pe C.I.
    Clientul a semnat si ulterior a sunat la telverde (relatii clienti) pentru a cere informatii suplimentare. I s-a spus ca, daca vroia, putea refuza semnarea electronica si ca acea semnatura ramane stocata in baza lor de date. I s-a spus ca, daca vrea, poate face o cerere prin care sa solicite bancii ca nu doreste ca semnatura clientului sa ramana stocata in format electronic in baza lor de date.
   Merge la banca, vrea sa faca cererea, i se spune ca nu se poate, ca o data ce a semnat, nu mai pot reveni asupra deciziei sale. Surpriza lor a fost insa ca si-a facut lectiile inainte, a citit Legea 677/2001 de protectie a datelor cu caracter personal, precum si conditiile generale de utilizare a serviciilor bancii: invocand drepturile sale din conditiile generale de utilizare, conform carora are dreptul de interventie asupra datelor personale, aici fiind incluse colectarea, inregistrarea, stocarea, adaptarea, modificarea, reactualizarea, blocarea, stergerea, distrugerea. 
   Astfel, daca clientul nu merge la banca pregatit, i se spun tot felul de vrute si nevrute, i se invoca motive nejustificate si daca nu se face apel la lege sau la clauzele bancare, conform carora clientul are dreptul de interventie asupra datelor, de stergere, blocare, reactualizare, functionarul ii va spune clientului neinformat ca o data ce a semnat, acea actiune e ireversibila si clientul nu are cum sa intervina.
    Este foarte grav ce se intampla, lumea semneaza in necunostinta de cauza, si astfel, te poti trezi ca ai un credit facut pe numele tau, fara ca tu sa stii, sau alte actiuni prin care libertatea clientului este ingradita. Cine are acces la semnatura clientului poate efectua in numele acestuia diverse operatiuni, (retragere de numerar, credite, etc), deoarece semnatura electronica inlocuieste prezenta buletinului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți ceva de comentat? Foarte bine, scrieți, că d-aia sunt tastaturile la prețuri bune pe piață.