marți, 4 august 2009

Shparly, preşedintele Shine, militează pentru cursele legale




SCHIMBARE. Marian Duţă (Shparly) are 25 de ani, este asociat într-un service auto şi este preşedintele clubului Shine Runner Racing, care funcţionează de şapte luni de zile. A fost membrul altui club, Black Widow, însă a plecat de acolo de nevoie. Şparly, fire rebelă, are însă un talent de necontestat – cel de învingător. În calitate de preşedinte al clubului Shine a participat la un salon şi a câştigat deja două cupe. De asemenea, a participat la trei curse legale de maşini, în urma cărora a câştigat patru trofee: la Piteşti, la Craiova, la Constanţa şi la Tulcea. El propovăduieşte binefacerile curselor legale de maşini, după ce, din cauza unor „liniuţe”, s-a ales cu dosar penal.

Ionel Văduva

Ionel Văduva: Tu, Shparly, ce maşină ai? Că doar eşti preşedinte...
Marian Duţă: Deocamdată... am un dosar penal, după ce am participat şi am organizat curse ilegale. Am avut şi maşină, două chiar, unele foarte puternice, însă a trebuit să le vând pentru a acoperi cheltuielile „cu Justiţia”. Am fost mândrul proprietar al unui BMW X5 şi al unui Audi A6. Singura maşină preparată era X5-ul, un bolid de 4.200 cmc, tobă cap-coadă Remus, filtre sport, resoftată, chipuită. BMW-ul mai avea în dotare şi amortizoare Bilstein, un compresor şi o mică butelie de NOS. Iniţial, maşina avea 221 CP. Însă, după ce am modificat-o, am ajuns cu ea undeva pe la 380 CP. Dacă mai cuplam şi NOS-ul, senzaţiile deveneau incredibile. Totul însă în zadar. A trebuit să fiu la Săbăreni, să dau startul unor curse ilegale. De acolo mi s-a tras totul.
u: Povesteşte-mi, te rog, incidenul care te-a lăsat pe bară.
w: Aşa cum am mai spus, eram la Săbăreni, undeva pe lângă Bucureşti, într-o pădure, pentru a da startul unei curse. Eram 60 de participanţi, cu tot cu maşini. La un moment dat, Poliţia s-a apropiat de noi cu farurile stinse şi, în momentul când au ajuns lângă noi, ne-au filmat. Ne-am prins de capcană şi am vrut să fugim. Însă, în momentul când am vrut să plecăm, ne-au încercuit şi ne-au luat ca din oală. Pe mine, spre exemplu, m-au luat direct de pe stradă, până să intru în maşină. Au rămas atunci fără permise 40 de persoane şi s-au făcut 19 dosare penale. Eu m-am ales cu doi ani şi două luni de închisoare cu suspendare, o amendă penală de 700 RON şi suspendarea temporară a permisului de conducere.
u: Ţinând cont de faptul că ai păţit-o, ce sfat le-ai da colegilor tăi din club, în ceea ce priveşte cursele ilegale de maşini?
w: Să nu omoare maşinile decât la competiţii legale. Asta este singura mea rugăminte. Trebuie să stopăm ilegalele, din cauza cărora a murit şi Micutzu, „tatăl nostru”, cel mai mare organizator de curse. Vrem să stopăm ilegalele şi cu ajutorul prietenilor noştri, le vom opri.
u: Să lăsăm trecutul la o parte. Ce maşină vrei să-ţi iei în perioada următoare?
w: Un Fiat 500, Abarth, de 251 CP, la care vreau să modific doar exteriorul. Investiţia se va ridica la 18.700 de euro. Din această sumă am deja pregătiţi 16.000 de euro, bani rămaşi din vânzarea maşinilor pe care le-am deţinut.
u: Să vorbim puţin de cluburile auto. De ce ai vrut să-ţi faci propria asociaţie şi nu ai rămas membru Black Widow?
w: Din cauză că şefii acelui club nu mă lăsau să aduc maşini noi în organizaţie şi să organizez saloane. În urma anilor de experienţă şi după ce am fost şi prin California, prin Bulgaria sau Ungaria, am înţeles că nivelul nostru este unul foarte mic. Am conştientizat că, la noi, de cinci ani de zile de când mă duc pe la diverse saloae, peste tot sunt aceleaşi maşini, nimic în plus, nimic modificat.
Noi, cei din Shine, încercăm să diversificăm exponatele pe care le prezentăm la show-uri. Chiar dacă, uneori, venim cu aceleaşi maşini, ele sunt modificate şi nu prezentăm de două ori într-un an acelaşi produs.
u: Câţi membri sunt în Shine?
w: Pe Bucureşti sunt 38 de maşini iar în ţară restul până la 106. Avem opt filiale în ţară: Turnu Măgurele, Constanţa, Giurgiu, Alexandria, Tulcea, Târgu Jiu, Braşov şi Sinaia. Toţi sunt membri cotizanţi, cu 10 lei pe lună taxă. Avem brand-ul înregistrat la OSIM şi vrem să obţinem persoana juridică pentru a putea organiza curse legale de maşini, la toamnă.
u: Suntem în perioadă de criză. Mai merge treaba în service-ul tău?
w: În ciuda crizei, la mine în service merg bine folia şi fibra, în general custom-ul exterior. Nu pot spune că sunt nici în câştig dar nici în pierdere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți ceva de comentat? Foarte bine, scrieți, că d-aia sunt tastaturile la prețuri bune pe piață.