sâmbătă, 24 octombrie 2009

COMUNICAT - Presa din Romania si-a stabilit regulile dupa care o sa joace.

Pentru prima oara, reprezentantii a peste 20 de asociatii si institutii prezenti la cea de a treia reuniune a Conventiei Organizatiilor de Media (COM) s-au pus de acord privind un set de reguli care are sanse sa fie asumat de intreaga piata mass media.
Dezbaterile au avut loc in cadrul programului Autoreglementarea in media demarat in urma cu un an si jumatate. In toata aceasta perioada, la setul de reglementari au lucrat reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale de media, ai sindicatelor, ai organizatiilor profesionale, ai patronatelor, autoritatilor publice, ale mediilor academice si chiar ai publicului.
Toate aceste au ca rezultat un cod care unifica principiile deontologice pe care aceste organizatii le promovau individual pana acum.
De asemenea s-a hotarat infiintarea unui Grup pentru Bune Practici Jurnalistice care va incerca sa coalizeze toate fortele mass - media, de la jurnalisti si investitori, pana la analisti si public.
Grupul isi propune sa contribuie la imbunatatirea calitatii actului jurnalistic prin semnalarea publica a derapajelor de natura deontologica de care se fac responsabili jurnalistii si companiile de presa si prin promovarea de programe de educatie in domeniul eticii jurnalistice si al consumului de presa.
In perioada imediat urmatoare, organizatiile care au aderat deja la Codul Unic isi cauta aliati in randul ziaristilor, patronilor si a altor ONG-uri .

Ioana Avadani, director Centrul pentru Jurnalism Independent Bucuresti: “Codul este expresia dorintei jurnalistilor de a-si face meseria onest si in respectul interesului public. De capacitatea noastra de a-l implementa va depinde in viitor atat credibilitatea presei cat si statutul social al profesiei. In pofida perceptiei larg raspandite, comportamentul etic in presa chiar face bine la afaceri”.
Cristi Godinac, presedinte MediaSind: “In aceasta perioada de criza este mai important ca niciodata sa ramanem uniti”.
George Ene, secretar general Clubul Roman de Presa: “Concluzia dezbaterii este ca in acest moment toti cei care lucram in media avem probleme. In acelasi timp insa, aici am identificat si niste posibile solutii. Ramane sa incercam sa le aplicam”.
Cezar Ion, presedinte Asociatia Jurnalistilor din Romania: “Deja AJR si CRP au facut impreuna progrese importante pentru autoreglementare din punctul de vedere strict al profesionistilor media. Odata cu adoptarea Codului Unic, lucrurile au trecut la nivelul urmator: societatea civila si-a gasit o voce unitara pentru rezolvarea problemelor existente in mass - media”.

Studiul sociologic privind autoreglementarea in mass-media din Romania, prima cercetare stiintifica de acest gen, realizata de CJI si ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei, cu sprijinul IMAS, poate fi accesat la http://www.cji.ro/articol.php?article=841 .

Gasiti atasat Codul deontologic unic, Documentul de pozitii privind Grupul pentru bune practici jurnalistice si un document in lucru privind Certificatul de bune practici jurnalistice.

Reuniunea Conventiei Organizatiilor de Media cu tema ”Autoreglementarea in media - Sesiune de lucru III” a fost organizata de Centrul pentru Jurnalism Independent, ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei si Konrad Adenauer Stiftung - Media Program. Evenimentul s-a bucurat de sprijinul oferit de Open Society Institute.
Reuniunea COM face parte din proiectul Media Self-Regulation at Work finantat de CEE Trust - Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aveți ceva de comentat? Foarte bine, scrieți, că d-aia sunt tastaturile la prețuri bune pe piață.