miercuri, 29 septembrie 2010

Ba pe-a mătii!!!

Pitica mea adresează un călduros "ba pe-a mătii" ori de câte ori ceva nu-i convine sau ceva se întâmplă, fie când sunt la volan iar vreun cretin face o manevră care face maşina noastră să intre în balans. De asemenea, un "mă tati şi un ba pe-a mătii" atunci când mă mai enervez şi ridic vocea. Urmând exemplul, precum "maimuţica"şi în ciuda faptului că trandafirii roşii din care s-a "rupt" ce-l de-al patrulea nu au adus familiei mele decât pierderi, postez un comunicat, un semnal de alarmă la unele idioţenii debitate de anumite personaje din spectrul politic român.


declaratie de presa libertatea presei[1] -

marți, 28 septembrie 2010

Hai să dăm altă amendă, CNA este-n alertă!!!

De ce şi-a luat Antena 3 amendă pentru că... nu a spus că a luat amendă?
Vă recomand să citiţi 1984 şi Ferma Animalelor domnilor şi doamnelor/domnişoarelor de la CNA.


Comunicat de presa CNA 28.09 -

sâmbătă, 25 septembrie 2010

Cărămidă lucitoare, Dă Doamne să iasă soare...

... zicală prezentă mereu pe buzele mele cu 15-20 de ani în urmă. Fericirea se putea citi pe faţa mea atunci când, după o ploaie de vară, Soarele îmi mângâia creştetul capului în timp ce băteam mingea pe maidan. Acum însă, cu fiecare vară ce trece, razele solare se transformă în ucigaşi latenţi, fie din cauza noastră (subţierea stratului de ozon), fie din cauza „vieţii“ tumultoase pe care o trăieşte astrul fără de care nici cea mai insignifiantă formă de viaţă nu ar fi existat vreodată pe Terra.
Şi Soarele „suferă“ de caniculă, nu?
Fiecare „strănut“ al stelei de pe cerul fiecărei zile din viaţa noastră ne arată cât de insignifianţi suntem în acest univers. Dacă în era contemporană, Soarele a mai păţit-o, pe ici, pe colo, cu câte o „viroză“, se pare că o „gripă“ îl paşte pe „Luceafărul de zi“. 2011-2012 va fi o perioadă de „trăire la maximum“, lucru de pe urma căruia nu vom avea decât de suferit. Un simplu „strănut“ de clasă X va trimite către Pământ o încărcătură care va schimba radical viaţa noastră, a tuturor.
Efecte (vezi foto):
Încerc zi de zi să-mi avertizez fiinţa cea mai apropiată mie că ceva grozav urmează să se întâmple cu Soarele, bineînţeles, bazându-mă pe rapoartele celor mai renumiţi oameni de ştiinţă, însă n-am succes. Din păcate, dacă fiinţa de lângă mine nu a reuşit să fie convinsă de cele ce vor urma să se întâmple, sunt sigur că un procentaj uluitor de mare din populaţia Terrei gândeşte la fel.

Luminile Oraşului Veghează Etern
Este seară şi tocmai m-am întors de la farmacie. Lumină pe stradă (artificială, bineînţeles), întreţinută de atotputernicul Volt, lumină în magazine, Volt în casa de marcaj, Volt în producţie, VOLT PESTE TOT. Se întreabă însă scepticii dacă Volt nu ar mai exista un an de zile, ce s-ar mai întâmpla? Dacă un „atac“ plasmatic, un SOLAR FLARE cum spun americanii, ar avea loc în secundele următoare, sutele de milioanele de km dintre Soare şi Pământ ar fi parcurse în câteva zeci de minute. Ar prăji efectiv reţelele de înaltă tensiune şi am cădea cu toţi în bezna nopţii, pleonastic vorbind, atât la propriu, cât şi la figurat (ne-am întoarce automat în peroada preindustrială), fără însă a fi trăit în ea. Fără mâini, fără picioare, muţi şi orbi lângă un tigru înfometat. Restul... tăcere!
Să vorbească „docomentu'“
Dacă nici raportul unor specialişti de renume mondial, din care NASA pare să tragă nişte concluzii îngrijorătoare, nu îi va putea schimba măcar percepţia despre viaţă şi despre cât de important este să trăieşti clipa într-un mod civilizat, celor precum persoana cea mai apropiată mie, atunci vom fi clar sortiţi pieirii. Şi Soarele este doar o problemă. Gândiţi-vă că vă cade în cap o bilă de 10 kg scăpată de pe un bloc cu 10 etaje. Ce s-ar întâmpla dacă ar „ateriza/ameriza“ un pietroi cât un stadion de fotbal la viteze incredibile?

Lectură plăcută Toma Necredincioşilor!

12507 -

vineri, 17 septembrie 2010

Ce le mai plac ciocanele...

Acum îmi explic de ce se pupau unii pe alţii împotriva lui... nişte ciocănari. Dar pe cine pofteau a ciocăni? Şefu' pune-i la punct, păi?

joi, 9 septembrie 2010

SOV reloaded. Vă pare cunoscut? Va rămâne Vântu după gratii?

Procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus în cursul zilei de azi reţinerea pentru 24 de ore a inculpaţilor Vîntu Sorin Ovidiu, Ţurcan Octavian, şi Stoian Alexandru sub aspectul săvârşirii infracţiunii de favorizarea infractorului.
Din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultat că, inculpatul Vîntu Sorin Ovidiu a trimis sume de bani condamnatului Popa Nicolae, pentru ca acesta să se sustragă de la executarea pedepsei de 15 ani închisoare, aplicată prin sentinţa penală nr. 423/20.03.2007 a Tribunalului Bucureşti, pronunţată în dosarul nr. 24.632/3/2006, rămasă definitivă prin decizia penală nr. 2098/2009 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, dosar în care la data de 23.07.2009 a fost emis mandat european de arestare.

Urmărirea penală a stabilit că transmiterea sumelor de bani s-a realizat în baza dispoziţiilor inculpatului Vîntu Sorin Ovidiu, prin transfer bancar, dintr-un cont deschis la o bancă cu sediul în Nicosia, Cipru, în contul unei societăţi comerciale înregistrate în Indonezia, la care condamnatul Popa Nicolae avea acces cu ajutorul inculpatului Ţurcan Octavian, sau în numerar cu sprijinul inculpatului Stoian Alexandru.
Procurorii au înaintat magistraţilor Tribunalului Bucureşti, propuneri de arestare preventivă pentru o perioadă de 29 de zile, pe numele inculpaţilor Vîntu Sorin Ovidiu, Ţurcan Octavian, şi Stoian Alexandru. (Comunicat Ministerul Public, foto credit Mediafax).

Evoluţia serviciilor poştale discutată în Parlamentul European

Vicepreşedinta Comisiei de transport şi turism a Parlamentului European (TRAN), Adriana Ţicău, a declarat, joi, în plenul PE, ca este necesar ca statele membre să garanteze serviciul public universal şi să asigure servicii poştale de calitate pentru toţi cetăţenii europeni. "Atrag atenţia asupra necesităţii ca, inclusiv în această perioadă de criză, statele membre să menţină în continuare reţele poştale bine funcţionale, cu un număr suficient de puncte de acces inclusiv în zonele rurale sau puţin populate" a declarat Adriana Ţicău.
Directiva cu privire la realizarea integrală a pieţei interne a serviciilor poştale ale Comunităţii stabileşte obligaţia ca Statele Membre să îşi definească modalităţile de finanţare a serviciului universal, dându-le acestora suficientă flexibilitate.
Deputatul european Adriana Ţicău a subliniat că "de această finanţare depinde calitatea serviciilor poştale, asigurarea de condiţii de muncă decente lucrătorilor din sectorul serviciilor poştale precum şi existenţa unor garanţii privind locurile de muncă, pregătirea şi veniturile angajaţilor. Consider absolut necesar ca până la sfârşitul acestui an Comisia sa ne prezinte un studiu privind impactul liberalizării serviciilor poştale, in statele care au deschis complet competiţia in acest domeniu."
În opinia vicepreşedintei TRAN, este nevoie de diversificarea activităţii operatorilor poştali, prin furnizarea de servicii ale societăţii informaţionale, asigurându-se astfel atât noi surse alternative de finanţare a serviciului universal cât şi adaptarea operatorilor tradiţionali de poştă la era digitală.
Liberalizarea serviciilor poştale este prevăzută pentru anul 2011, cu posibilitatea ca statele membre care s-au alăturat Uniunii după 2004 - cum este şi cazul României - şi cele cu topografie mai deosebita să poată amâna deschiderea spre competiţie a pieţei serviciilor poştale până în 2013. Intervenţia eurodeputatei a avut loc în plenul Parlamentului European reunit la Strasbourg, în cadrul dezbaterii privind întrebarea orală: Punerea în aplicare a Directivei 2008/6/CE cu privire la realizarea integrală a pieţei interne a serviciilor poştale. Aceasta întrebare a fost adresată in numele Comisiei de Transport şi Turism, care si-a exprimat îngrijorarea fata de condiţiile angajaţilor din acest sector.

National September 11 Memorial & Museum :

National September 11 Memorial & Museum :

PRECIZARE: Prezenţa mea pe Internet

Pentru a nu exista nicio umbră de îndoială cu privire la prezenţa mea pe Internet(coincidenţă de nume), nu posed cont pe niciun site de socializare. Singurele mele prezenţe sunt cele de platforma Blogger, WordPress şi Twitter. În rest, apariţia numelui meu pe Internet este fie sub forma articolelor publicate în diversele cotidiene sau săptămânale la care am lucrat, fie sub cea a părerilor altora despre mine, postate pe diverse site-uri-forum-uri etc.

miercuri, 8 septembrie 2010

N-avem sănătate Cseke, dar vom avea carduri...

Sunt curios dacă nu ai cardu' ăsta la tine şi, Doamne fereşte, Ai vreun accident mai nasol...


Compania Naţională „Imprimeria Naţională” – S.A este unitatea de achiziţie centralizată care va realiza cardul naţional de asigurări de sănătate, în numele si pentru Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
Decizia a fost luată în conformitate cu legislaţia în vigoare, care abilitează Compania Naţională „ Imprimeria Naţională” S.A pentru producerea, cu titlu de exclusivitate, a tipăriturilor cu caracter special, ce impun măsuri de protecţie împotriva falsificării sau contrafacerii, aşa cum este şi cardul naţional de asigurări de sănătate
Astăzi, la solicitarea ministrului Sănătăţii, CSEKE Attila a fost aprobată în şedinţa de Guvern, Hotărârea pentru aprobarea modalităţii de realizare a sistemului naţional al cardurilor naţionale de asigurări sociale de sănătate.
Conform actului normativ, cardul naţional de asigurări de sănătate - produs cu caracter special ce impune măsuri împotriva falsificării sau contrafacerii va fi produs, încărcat cu date primare, şi distribuit prin Compania Naţională “Imprimeria Naţională” – S.A.
Toate specificaţiile sistemului naţional al cardurilor naţionale de asigurări sociale de sănătate si caracteristicilor tehnice ale cardului naţional de asigurări de sănătate se vor aproba prin ordin al presedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
„Prin introducerea cardului naţional de asigurări de sănătate facem un pas important în informatizarea sistemului. Vom putea reduce birocraţia la dovedirea calităţii de asigurat. Implementarea cardului naţional de asigurat va îmbunătăţi controlul costurilor din sistemul de asigurări sociale de sănătate, prin introducerea unui mecanism suplimentar pentru evidenţele, raportările si decontările serviciilor şi va asigura accesul rapid al furnizorilor de servicii medicale la un minim de date necesare deciziei, în special în caz de urgenţe medicale.“, a declarat CSEKE Attila, ministrul Sănătăţii.
Conform Strategiei Naţionale de Raţionalizare a Spitalelor 2010-2012, anul viitor sistemul de sănătate va trece la introducerea cardului de sănătate.
Cardul naţional de asigurări sociale de sănătate este un card electronic, distinct de cardul european de asigurări sociale de sănătate.
Informaţiile minime care vor putea fi accesate de pe cardul naţional sunt datele de identitate şi codul numeric personal, dovada achitării contribuţiei pentru asigurările sociale de sănătate, înregistrarea numărului de solicitări de servicii medicale, prin codul furnizorului, diagnostice medicale cu risc vital, grupa sanguină şi Rh.
Cardul naţional se va emite individual pentru fiecare asigurat si se va elibera numai prin sistemul informatic unic integrat al asigurărilor sociale de sănătate.
Furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate vor avea obligaţia de a acorda asistenţa medicală titularilor de card naţional în condiţiile prevăzute de contractul-cadru si de normele metodologice de aplicare ale acestuia.

miercuri, 1 septembrie 2010

Petiţie MediaSind

Mai jos puteţi citi textul integral al petiţiei trimise de către CSDR şi MediaSind d-nei Erminia Mazzoni, preşedintele Comisiei de Petiţii a Parlamentului European.

Stimaţi membri ai Comisiei de Petiţii a Parlamentului European,

Confederaţia Sindicatelor Democratice din România CSDR împreună cu membru său afiliat Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind, vă aduc la cunoştinţă textul acestei petiţii, care se referă la un atac fără precedent la adresa libertăţii de exprimare şi informare, petrecut în România, ţară membră a Uniunii Europene şi a NATO.
În data de 23 iunie 2010, Consiliul Superior de Apărare a Ţării (CSAT) a analizat şi a aprobat Strategia Naţională de Apărare (SNAp), document redactat la iniţiativa Preşedintelui României, Traian Băsescu, în prezenţa celor mai importanţi membri ai Guvernului şi a şefilor principalelor servicii secrete.
În acest document sunt enumerate provocările la adresa securităţii naţionale a României, iar la articolul 6.2 Vulnerabilităţi, paragraful 10, se precizează:
„Fenomenul campaniilor de presă la comandă cu scopul de a denigra instituţii ale statului, prin răspândirea de informaţii false despre activitatea acestora, presiunile exercitate de trusturi de presă asupra deciziei politice în vederea obţinerii de avantaje de natură economică sau în relaţia cu instituţiile statului reprezintă o (…) vulnerabilitate a statului român.”
Includerea unei astfel de aserţiuni în documentele oficiale ale CSAT reprezintă o încercare de răsturnare a sistemului democratic din România, fapt fără precedent în istoria recentă a ţării noastre.
În contrast cu oricare alt document similar, aprobat în oricare alt stat membru al Uniunii Europene şi al NATO, precum şi documentele adoptate anterior în România după anul 1990, Strategia Naţională de Apărare din 23 iunie 2010 menţionează explicit ca vulnerabilităţi acţiunile mass media.
Deşi specific în formulare atunci când vine vorba despre presă şi ameninţarea pe care aceasta o poartă, documentul nu defineşte conceptul de securitate naţională. Cu toate acestea textul se defineşte ca fiind:
„(…) un instrument de lucru prin intermediul căruia, plecând de la nevoia apărării ţării, a intereselor, valorilor şi obiectivelor naţionale de securitate, se gestionează riscurile, ameninţările şi vulnerabilităţile.”

În acest raţionament:
„Succesul apărării duce la obţinerea securităţii, o stare care, în condiţia sa ideală, ar fi caracterizată prin absenţa riscurilor şi a ameninţărilor.”Pe cale de consecinţă, strategia naţională deschide posibilitatea nu doar a îngrădirii libertăţii de informare şi exprimare dar şi a eliminării premeditate prin mijloace încadrate „legal”, a jurnaliştilor care îşi permit ca, în timpul exercitării profesiei lor, să critice o autoritate publică care acţionează abuziv sau care nu are competenţă.
Mai mult decât atât, dat fiind faptul că documentul schiţează, legitimează şi oferă cadrul pentru posibila acţiune a serviciilor secrete şi a instituţiilor de forţă din România, se elimină restricţiile punerii în practică efectivă a acestei strategii pentru a elimina presupusele vulnerabilităţi.

În baza acestui raţionament, specific regimurilor dictatoriale, jurnaliştii care au dezvăluit afacerea Watergate sau alţii care au acţionat similar ar fi trebuit să fie trataţi conform strategiei domnului Traian Băsescu, cu toată forţa organelor represive, astfel încât să se elimine vulnerabilităţile la adresa siguranţei naţionale.

Dincolo de dimensiunea politică şocantă, documentul menţionat reprezintă în opinia noastră încălcarea explicită de către un stat membru al Uniunii Europene a unor norme juridice fundamentale, după cum urmează:
Articolul 11 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene:
1. „Orice persoană are dreptul la libertatea de exprimare. Acest drept cuprinde libertatea de opinie şi libertatea de a primi sau de a transmite informaţii sau idei fără amestecul autorităţilor publice şi fără a ţine seama de frontiere.

2. Libertatea şi pluralismul mijloacelor de informare în masă sunt respectate.”
Articolul 10 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului:
I) „Orice persoană are dreptul la libertatea de exprimare. Acest drept cuprinde libertatea de opinie şi libertatea de a primi sau de a comunica informaţii sau idei fără amestecul autorităţilor publice şi fără a ţine seama de frontiere. Prezentul articol nu împiedică statele să supună societăţile de radiodifuziune, de cinematografie sau de televiziune unui regim de autorizare.
II) Exercitarea acestor libertăţi ce comportă îndatoriri şi responsabilităţi poate fi supusă unor formalităţi, condiţii, restrângeri sau sancţiuni prevăzute de lege, care constituie măsuri necesare, într-o societate democratică, pentru securitatea naţională, integritatea teritorială sau siguranţa publică, apărarea ordinii şi prevenirea infracţiunilor, protecţia sănătăţii sau a moralei, protecţia reputaţiei sau a drepturilor altora, pentru a împiedica divulgarea de informaţii confidenţiale sau pentru a garanta autoritatea şi imparţialitatea puterii judecătoreşti.”
Astfel, în conformitate cu articolul 52 alin 3 din Cartă, acest drept are acelaşi înţeles şi acelaşi domeniu de aplicare ca şi cel garantat prin CEDO. Restrângerile care pot fi aduse acestui drept nu le pot depăşi, prin urmare, pe cele stabilite la articolul 10 alineatul 2.
Pe cale de consecinţă:
„Începând cu hotărârea Handyside (7 decembrie 1976, /49), Curtea Europeană a Drepturilor Omului a recunoscut că libertatea de exprimare consacrată prin articolul 10 al CEDO este unul din drepturile fundamentale într-o societate democratică bazată pe pluralism, toleranţă şi spirit de deschidere. Astfel, Curtea a afirmat că libertatea de exprimare nu priveşte numai informaţiile şi ideile primite în mod favorabil sau considerate ca inofensive ori indiferente, dar şi pe cele care scandalizează, şochează sau neliniştesc statul ori o parte oarecare a populaţiei.”

Articolul 6. din Versiunea consolidată a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene
"1) Uniunea recunoaşte drepturile libertăţile şi principiile prevăzute în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene din 7 decembrie 2000, astfel cum a fost adoptată la 12 decembrie 2007, la Strasbourg, care are aceeaşi valoare juridică cu cea a tratatelor.
Dispoziţiile cuprinse în Cartă nu extind în nici un fel competenţele Uniunii astfel cum sunt definite în tratate.

Drepturile, libertăţile şi principiile prevăzute în Cartă se interpretează în conformitate cu dispoziţiile generale din titlul VII al Cartei privind interpretarea şi punerea sa în aplicare şi cu luarea în considerare în mod corespunzător a explicaţiilor menţionate în Cartă, care prevăd izvoarele acestor dispoziţii.

2) Uniunea aderă la Convenţia europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. Competenţele Uniunii, astfel cum sunt definite în tratate, nu sunt modificate de această aderare.

3) Drepturile fundamentale, astfel cum sunt garantate prin convenţia europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi astfel cum rezultă din tradiţiile constituţionale comune ale statelor membre, constituie principii generale ale dreptului Uniunii.”
În mod firesc, petiţionarii se adresează Parlamentului European şi Comisiei Europene cu solicitarea explicită de a cere retragerea de îndată a prevederilor articolului 6.2 Vulnerabilităţi, paragraful 10, iar în cazul unui refuz, declanşarea procedurii de infringement pentru încălcarea normelor europene menţionate anterior.
Dorim să precizăm că acest document, odată adoptat de Parlamentul României, va fi urmat de elaborarea unor acte normative în vederea implementării Strategiei Naţionale de Apărare.
Credem că, dincolo de afilierea dumneavoastră politică, dincolo de convingerile dumneavoastră, avem de-a face în cazul mai sus menţionat cu un atac explicit şi inacceptabil la adresa uneia dintre valorile fundamentale ale Uniunii Europene şi credem că acest fapt nu poate fi nici tolerat şi nici acceptat pentru că,
„Libertatea noastră depinde de libertatea presei iar acest lucru nu poate fi limitat sau pierdut.” - Thomas Jefferson
De asemenea, dorim să vă aducem la cunoştinţă că acest atac împotriva libertăţii presei nu este singular. Impozitarea excesivă a industriei de media, adoptarea unor acte normative privind regimul fiscal al drepturilor de autor ceea ce a creat un adevărat haos fiscal în domeniul presei şi nu numai, refuzul clasei politice de a depolitiza institutuţiile publice de radio şi televiziune, desele atacuri împotriva jurnaliştilor declanşate de reprezentanţi ai clasei politice, nu fac decât să submineze dreptul cetăţeanului de a fi corect informat.
Alăturat vă transmitem şi reacţiile principalelor organizaţii ale jurnaliştilor români precum şi cele ale colegilor din Federaţia Europeană a Jurnaliştilor, organizaţie la care suntem afiliaţi cu drepturi depline.

Confederaţia Sindicatelor Democratice din România - CSDR
Preşedinte, Iacob Baciu

Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind,
Preşedinte, Cristi Godinac